Bedømmelse

1 Dårlig
2 Drikkelig
3 God
4 Meget god
5 Fantastisk

søndag den 14. maj 2017

Tid til en øl - Grauballe Mørk Mosebryg


14. Maj 2017

Der er stadig lidt galt med halsen. Stemmen har ikke været på toppen i en uges tid, så her til aften var det atter tid at smøre den med lidt øl.

Jeg fik til jul en kasse med øl fra Grauballe. Nogle af øllene har jeg smagt og skrevet om her på loggen, men jeg mener ikke jeg har beskrevet ”Mørk Mosebryg” her.
For nogle år siden besøgte jeg Grauballe i deres nye lokaler i Silkeborg. Min kone besøgte samtidig en garnbutik lige ved siden af, så måske er der basis for endnu et besøg. Men heller ikke den gang smagte jeg mosebryggen.

Det er en mørk øl med kraftigt beige skum. Der er lidt duft af kaffekaramel og en anelse røg. Den er betegnet som en skotsk ale på 5,6%. Det er en letdrikkelig øl, hvor røgen træder mere frem på baggrund af en maltet indledning. Den er single-hopped med First Gold humle, men på skotsk vis er det gjort med nænsom hånd. En fin ale, der vil gøre sig godt til sommerens grillaftener, hvis ellers den kan skaffes i Aalborg. Ellers må jeg forlade mig på familien i Silkeborg

Karakter 4


Ingen kommentarer:

Send en kommentar